17.5 C
Athens
Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου, 2022
- Διαφήμιση -

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί… για μήνες, χωρίς να μπει στην πρίζα!

Το Lightyear One είναι έτοιμο να φέρει τα πάνω κάτω στον κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων. Προϊόν συνεργασίας των Κάτω Χωρών, το εντυπωσιακό μοντέλο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται άμεσα στη Φινλανδία. Πρόσφατα μάλιστα δοκιμάστηκε εξαντλητικά στην Ιταλία προκειμένου να ληφθούν οι τελικές και απαραίτητες πληροφορίες από την τεχνική ομάδα ώστε να πάρει το πράσινο φως και να κυλήσει στην παραγωγή πριν τα τέλη του 2022.

Το αεροδυναμικό αμάξωμα (cd:0.20), μπορεί να φιλοξενήσει στην καμπίνα του πέντε ενήλικες επιβάτες, έχει όλα τα απαραίτητα τεχνολογικά καλούδια που οφείλει να διαθέτει στη φαρέτρα του ένα μοντέλο του είδους και φυσικά κινείται με ρεύμα.

Ωστόσο, σε αντίθεση με την πλειονότητα των ηλεκτρικών μοντέλων που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά, το Lightyear One, φέρει ηλιακούς συλλέκτες (σε οροφή, καπό και πορτμπαγκάζ) 5 τμ. οι οποίοι τροφοδοτούν με καθαρή ενέργεια την μπαταρία των 60kWh που κρύβει στα ενδότερα του.

Σύμφωνα με την εταιρεία, σε μια ηλιόλουστη μέρα, ο κάτοχος του μοντέλου θα μπορεί μέσα σε οχτώ ώρες (όσες δηλαδή εργάζεται) να ανακτήσει ενέργεια μέσω των ηλιακών συσσωρευτών ικανή ώστε να μετακινήσει το όχημα για περισσότερα από 96 km. Ακόμα όμως και σε συνθήκες συννεφιάς, τα 40 km καθαρής ενέργειας είναι δεδομένα.

Στην περίπτωση τώρα κατά την οποία δεν αξιοποιηθεί η ηλιακή ενέργεια, η συστοιχία μπαταριών του Lightyear One παρέχει ένα διόλου ευκαταφρόνητο εύρος κίνησης της τάξεως των 725 km, καθιστώντας το, σύμφωνα με τον κατασκευαστή πάντα, ένα πιο τα πιο αποδοτικό ηλεκτρικά οχήματα της αγοράς.

Στα τεστ μάλιστα στα οποία υπεβλήθη το μοντέλο κατάφερε να καλύψει απόσταση 400 km με μία μόνο φόρτιση και μέση ωριαία ταχύτητα 130 km/h, ενώ τηρώντας τα προβλεπόμενα όρια, το εύρος ξεπέρασε τα 725 km (WLTP).

«Εάν συγκρίνουμε το Lightyear One με άλλα ηλεκτρικά οχήματα, διαπιστώνουμε ότι μπορεί να οδηγηθεί μιάμιση φορές περισσότερο από τα ανταγωνιστικά του μοντέλα που εφοδιάζονται με την ίδια (σε χωρητικότητα) μπαταρία» δήλωσε ο Megan Parfitt, υπεύθυνος δοκιμών του αυτοκινήτου για να συμπληρώσει «ο τελευταίος κύκλος δοκιμών μας έδειξε πως με μέση ωριαία ταχύτητα 130 km/h το αυτοκίνητο απαιτεί 14,1kWh/100 km, με την κατανάλωση να μειώνεται σημαντικά (8,3kWh/100 km) σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης. Αυτό επιτυχγάνεται χάρη στο μικρό σχετικά βάρος του αμαξώματος (1.315 kg) στο οποίο έγινε εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και ανθρακονημάτων αλλά κυρίως χάρη στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του».

Το Lightyear One, εφοδιάζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό, συνολικής απόδοσης  101 kW με 1200 Νm ροπής. Παρότι τα «νούμερα» είναι εντυπωσιακά, οι επιδόσεις έχουν «περιοριστεί» με στόχο την οικονομία με αποτέλεσμα το Lightyear One να χρειάζεται σχεδόν 10’’ για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση.

Οι πρώτες παραδόσεις του μοντέλου αναμένεται να ξεκινήσουν από το 2ο 6μηνο του έτους. Το Lightyear One θα διατεθεί σε μόλις 946 αντίτυπα, στην τιμή των €150.000 και αποκλειστικά στην ευρωπαϊκή αγορά. Η εταιρεία βέβαια εργάζεται ήδη πάνω στην κατασκευή ενός πιο προσιτού ηλιακού ηλεκτρικού μοντέλου με πιθανή τιμή εκκίνησης τα €30.000.

Το Lightyear Two αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2024, με την LeasePlan να έχει δώσει ήδη την παραγγελία της για 5.000 μοντέλα!

www.drive.gr
- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -

Ροή Ειδήσεων