Περιοχές με μεγάλο υψόμετρο ή αυτές που έχουν άσχημες καιρικές συνθήκες δημιουργούν δύσκολες συνθήκες οδήγησης. Ο τελευταίος μήνας του φθινοπώρου σηματοδοτεί συνήθως μια αλλαγή του καιρού και ουσιαστικά ανάβει το πράσινο φως στους οδηγούς που ζουν σε αυτές τις περιοχές να αλλάξουν τα ελαστικά τους.
Συχνά οι οδηγοί τοποθετούν τα χειμερινά ελαστικά στο αυτοκίνητό τους που είτε έχουν αποθηκευμένα από την προηγούμενη χρονιά, είτε αποφασίζουν να αλλάξουν τα καλοκαιρινά τους ελαστικά σε χειμερινά. Κύριος λόγος που το κάνουν είναι η μεγιστοποίηση της ασφάλειας τους δύσκολους μήνες του χειμώνα, αλλά και η ευκολία μετακίνησης, αφού δεν θα είναι αναγκασμένοι συχνά να βάζουν αλυσίδες σε περίπτωση που ο δρόμος έχει καλυφθεί με χιόνι. Αλλωστε σε αυτές τις περιοχές το χιόνι, ο πάγος, η λάσπη και ο παγετός αποτελούν καθημερινά φαινόμενα που χρίζουν σημαντικής προσοχής.
Η διαδικασία της οδήγησης κατά τη διάρκεια του χειμώνα γίνεται πιο περίπλοκη καθώς οι εξωτερικές συνθήκες είναι ευμετάβλητες και συχνά προκαλούν αλλαγές στις συνθήκες πρόσφυσης του οδοστρώματος. Όμως σε κάθε οδικό δίκτυο, εφόσον η θερμοκρασία του περιβάλλοντος πέσει κάτω από τους 7 βαθμούς Κελσίου, τα καλοκαιρινά ελαστικά παύουν να παρέχουν τη μέγιστη ασφάλεια, σύμφωνα με τις συνθήκες χρήσης για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί, απαιτώντας ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς.
Για αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό να προτιμάμε ελαστικά που είναι πιστοποιημένα και για χειμερινή χρήση (3PMSF). Η χρήση τους, ειδικότερα στα ορεινά της χώρας, βοηθά στην επίτευξη καλύτερης πρόσφυσης, στο βέλτιστο χειρισμό του οχήματος σε χιονισμένο, λασπωμένο, βρεγμένο ή παγωμένο οδόστρωμα και συνολικά, στη βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας κατά την οδήγηση υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Αν και έχουμε ακούσει για περιπτώσεις τοποθέτησης χειμερινών ελαστικών μόνο στον κινητήριο άξονα ενός αυτοκινήτου, η εμπειρία της Michelin έχει δείξει πως, για να επιτευχθεί ο μέγιστος βαθμός ασφάλειας, τα χειμερινά ελαστικά πρέπει να τοποθετηθούν σε όλους τους τροχούς του αυτοκινήτου. Σε περίπτωση τοποθέτησης χειμερινών ελαστικών μόνο σε έναν άξονα, η πρόσφυση των εμπρός και των πίσω τροχών δε θα είναι ίδια, καθιστώντας την οδήγηση πιο δύσκολη και επικίνδυνη.
Αυτό το σύμβολο (3PMSF) υποδηλώνει ότι το ελαστικό έχει δοκιμαστεί και ότι είναι ικανό να προσφέρει ικανή πρόσφυση για απόλυτη ασφάλεια όλες τις εποχές του χρόνου.
Όταν ο καιρός είναι ψυχρός, η πίεση των ελαστικών μειώνεται και για αυτό, ο έλεγχος πρέπει να γίνεται με μεγαλύτερη συχνότητα. Αν η ρύθμισή τους γίνεται σε εξωτερικό χώρο, τότε ενδεδειγμένη πίεση είναι εκείνη που ορίζει ο κατασκευαστής για το κάθε αυτοκίνητο.
Τέλος, σε περίπτωση που η ρύθμιση της πίεσης γίνεται σε εσωτερικό χώρο, τότε είναι προτιμότερο να αυξηθεί κατά 0,2 bar (3psi) σε σύγκριση με ότι αναφέρει ο κατασκευαστής, ώστε να ισοσταθμιστεί η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου.
Πηγή: Αθηναϊκό-Μακεδονικό πρακτορείο ειδήσεων