16.3 C
Athens
Κυριακή, 3 Νοεμβρίου, 2024

Νέο μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς ξεκίνησε η Ρωσία – Ανοικτή σε “συμπαραγωγές”

Sukhoi PAK FA stealth fifth MISSILE AAM AA-12 BVR jet HAL Fifth Generation Fighter Aircraft (FGFA) Prospective Airborne Complex Frontline Aviation RussΝέο μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς αναπτύσσει η ρωσική Αεροπορία και απ’ότι αναφέρουν οι μέχρι στιγμής πληροφορίες (σχετικό ολοκληρωμένο ρεπορτάζ για το θέμα στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα με δώροι ημερολόγιο αφιερωμένοστις ΕΔ και συλλεκτικό τεύχος του περιοδικού “Πόλεμος & Ιστορία”) το 2016 θα γίνει η πρώτη πτώση του “μικρού” PAK-FA που εν τέλει φαίνεται ότι δεν θα είναι και τόσο “μικρό” αφού όλα δείχνουν ότι θα είναι δικινητήριο 10-11 τ.

Και εδώ εμπεριέχεται και μία πρόκληση για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, αφού οι Ρώσοι δηλώνουν “ανοικτοί” σε προτάσεις κοινής βιομηχανικής ανάπτυξης, όπως συνέβη με το PAK FA και την Ινδία, μρ προσκλήσεις σε διάφορα κράτη για την δημιουργία κοινής βιομηχανικής ομάδας.

Μια καλή αρχή θα ήταν να λάβουμε θέση “παρατηρητή” στο πρόγραμμα και εν συνεχεία να αποφασιστεί αν αξίζει να συμμετάσχουμε

Ήδη εκτός των χωρών του CSTO όπως το Καζακστάν, ενδιαφέρον υπάρχει από χώρες με Αεροποριες είτε “γαλλοαμερικανικές” όπως η Αίγυπτος, είτε πλήρως “αμερικανικές” όπως η … Σαουδική Αραβία για χρηματοδότοση του προγράμματος και συμμετοχή στην βιομηχανική ανάπτυξλη του.

Το πρόγραμμα του LFI  ή LFS αφορά ένα πολύ μεγαλύτερο και ευρύτερο πρόγραμμα από το PAK-FA ενός νέου ελαφρού μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς το οποίο θα αντικαταστήσει το MiG-29.

Tα παραπάνω επιβεβαίωσε και ο  Ρώσος αναπληρωτής πρωθυπουργός Ντιμίτροι Ρογκόζιν. Το νέο μαχητικό θα είναι ασφαλώς χαμηλότερου κόστους από το Τ-50 (το οποίο κοστίζει 100 εκατ. δολ. η μονάδα), πιο εύκολο στη συντήρηση και στην υποστήριξη, αλλά θα έχει τις επιδόσεις και τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά ενός αεροσκάφους όπως το Τ-50, αν και με μικσότερη ακτίνα δράση.

Ουσιαστικά θα είναι το ρωσικό αντί-F-35 μόνο που θα είναι δικινητήριο.

Στόχος της ρωσικής Αεροπορίας είναι η δημιουργία μιας δύναμης κινούμενης στο χαρακτηριστικό σύνθεσης “high-low mix” δηλαδή λιγότερα και πιο ακριβά T-50 τα οποία θα συνιστούν την «κορωνίδα» της δύναμης των μαχητικών σε συνδυασμό  με περισσότερα και φθηνότερα «ελαφρά» μαχητικά 5ης γενιάς τα οποία θα πλαισιώνουν τα T-50.

Τα κυριότερα σχεδιαστικά ρωσικά γραφεία τα οποία έχουν παρουσιάσει τις προτάσεις τους για το LFI είναι τρία, αλλά φαίνεται ότι η πρόταση της MiG για το σχέδιο “ΧΧ” επικρατεί (φωτό).

Όλα τα σχέδια θεωρούνται και είναι εντελώς πρωτοποριακά βασισμένα επάνω σε σχεδιάσεις  stealth με χρήση σύνθετων υλικών, νέους κινητήρες με σύστ5ημα κατευθυνόμενη ώσης, πιλοτήριο πλήρως ψηφιακό, δυνατότητα εσωτερικής μεταφοράς οπλισμού, και σύστημα υπέρυθρης αναγνώρισης και εγκλωβισμού στόχων.

Μια σπάνια ευκαιρία για την ελληνική αεροπορική βιομηχανία να “απογειωθεί”, αλλά και να αποκτηθεί ένα εξαιρετικά προηγμένο μαχητικό 5ης γενιάς περί το 2025-30 το οποίο να μπορεί να σταθεί απέναντι στα δύο νέα τουρκικά μαχητικά 5ης γενιάς, ένα από τα οποία (TFX θα είναι εγχώριας ανάπτυξης.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -

Ροή Ειδήσεων