Μετά από ένα κομψό και ραφινάτο άλμπουμ – Six Progressive Sonatas for Harp and Bassoon by Luigi Concone – που κυκλοφόρησε από την Harp & Co. το 2021, ο φαγκοτίστας Μαυρουδής Τρούλλος και η αρπίστρια Rachel Talitman επιστρέφουν εδώ με ένα ακόμη πρωτότυπο άλμπουμ. Για το νέο τους CD, Harp and Bassoon “On the Roof”, η συνθέτρια Anna Segal δημιουργεί μια ατμόσφαιρα όπου η εβραϊκή παράδοση και σύγχρονη μουσική γλώσσα συναντιούνται υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Doron Salomon με το Israel Strings Ensemble και ηχολήπτη Yaron Aldema.
Το άλμπουμ ανοίγει με ένα όμορφο μείγμα ανατολικών και δυτικών χρωμάτων. Η Anna Segal συνέθεσε το Concerto Judaica για άρπα, φαγκότο και έγχορδα, ένα έργο όπου συναντιούνται εβραϊκές λαϊκές μελωδίες και σύγχρονα στοιχεία. Δύο όργανα μέσα σε έναν πρωτότυπο και ενδιαφέροντα συνδυασμό για τον οποίο θα έπρεπε να υπάρχει περισσότερο ρεπερτόριο. Το πρότυπο αυτού του κοντσέρτου είναι ότι δεν χωρίζεται σε μέρη αλλά εξηγείται μια ιστορία μέσα από διάφορες εικόνες, μύθους, χορούς και προσευχές χωρίς διακοπή της μουσικής. Σε αυτό το έργο η Anna Segal βρίσκει μια φρέσκια αρμονική γλώσσα και χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνικές όπως γκλισάντο, τρέμολο, percussive εφέ, πολυφωνιες και flutter tonging περιγράφοντας παραδοσιακά εβραϊκά όργανα όπως το σοφάρ για το φαγκότο. Το φαγκότο και η άρπα βρίσκονται σε συνεχή διάλογο μεταξύ τους αλλά και με τα έγχορδα.
Το Βιβλικό Μωσαϊκό έχει τη μορφή σουίτας με εννέα διαφορετικές κινήσεις. Κάθε κίνηση παρουσιάζει ένα διαφορετικό παραδοσιακό στοιχείο από την εβραϊκή παράδοση. Διάσημες σκηνές από την Παλαιά Διαθήκη, όπως η ιστορία της Κιβωτού του Νώε ή ο Ιωνάς και η Φάλαινα, είναι οι τίτλοι των κινήσεων. Η συνθέτης δεν χρησιμοποιεί μουσικούς όρους όπως allegro ή largo για να δώσει ενδείξεις ρυθμού ή έκφρασης αλλά χρησιμοποιεί γνωστές ιστορίες συνθέτοντας ένα παζλ μεταξύ τους. Οι αντιφατικοί ρυθμοί, οι πολυρυθμικές γραμμές μεταξύ των δύο οργάνων και μια πινελιά ιμπρεσιονισμού είναι τα χαρακτηριστικά αυτού του έργου. Το βιβλικό μωσαϊκό μαζί με τα ερωτικά και εβραϊκά τραγούδια παραμένουν κοντά στα παραδοσιακά ανατολίτικα χρώματα και αρμονίες.
Η Ραχήλ και ο Μαυρουδής δίνουν όλη τους την ψυχή στη μουσική, ερμηνεύοντας με τον πιο φυσικό και ευαίσθητο τρόπο κάθε φράση. Ένας κρυστάλλινος ζωντανός και αγνός ήχος βγαίνει από την άρπα της Ραχήλ με μια μεγάλη μαεστρία. Ο Μαυρουδής γλιστράει με ευκολία ανάμεσα στις νότες κάνοντας το όργανό του να τραγουδάει σαν μια ανθρώπινη φωνή. Η ποιότητα του ήχου της ηχογράφησης είναι άψογη και αυτό το άλμπουμ αναδεικνύει τη μαεστρία και την ποιότητα όλης της ομάδας.