32.5 C
Athens
Πέμπτη, 18 Ιουλίου, 2024

Hyundai IONIQ 5 N: Ένα νέο σημείο αναφοράς για τα EV υψηλών επιδόσεων

Το IONIQ 5 N της Hyundai Motor Company – το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων της μάρκας N – παρουσιάστηκε σήμερα επίσημα στο Goodwood Festival of Speed στο West Sussex της Αγγλίας.

Το IONIQ 5 N αντιπροσωπεύει το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας N και έναν νέο τρόπο για τους λάτρεις των υψηλών επιδόσεων να εξηλεκτρίσουν το πάθος τους για οδήγηση στο δρόμο και την πίστα.

Το νέο μοντέλο αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της Hyundai να προσφέρει κινητικότητα υψηλής ποιότητας εστιάζοντας στον οδηγό. Η μάρκα N επέστρεψε στο WRC το 2014 και η επακόλουθη επιτυχία της με πολλαπλά Παγκόσμια Πρωταθλήματα εμφύσησε στη Hyundai ένα DNA νίκης, το οποίο αντικατοπτρίζεται στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων N. Αυτή η δυναμική συνεχίζεται με την ηλεκτροκίνηση, καθώς το πολυβραβευμένο IONIQ 5 βασιζόμενο στην πλατφόρμα E-GMP παρέχει την τέλεια βάση για τη δημιουργία του πρώτου EV υψηλών επιδόσεων της μάρκας N.

Το IONIQ 5 N καθιερώνει τη Hyundai N ως τεχνολογική δύναμη και πρωτοστατεί σε προηγμένες τεχνολογίες που στη συνέχεια θα εφαρμοστούν σε όλα τα ηλεκτροκίνητα (EV) μοντέλα της Hyundai με στρατηγικό στόχο την αύξηση της συνολικής ανταγωνιστικότητας της μάρκας. Το IONIQ 5 N αντιπροσωπεύει το πρώτο βήμα της στρατηγικής αυτής, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα N.

Το IONIQ 5 N συνδυάζει την Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) του βασικού μοντέλου με τις τεχνολογίες N που βασίζονται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και αξιοποιεί την τεχνογνωσία της N από τα ηλεκτροκίνητα «Rolling Labs» (π.χ. RM20e, RN22e και N Vision 74) για να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων της ηλεκτροκίνησης και να διασφαλίσει ότι ανταποκρίνεται στους τρεις πυλώνες επιδόσεων της N: Corner Rascal, Racetrack Capability και Everyday Sportscar.

Για να βελτιωθεί η απόκριση και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, η κολόνα τιμονιού του IONIQ 5 Nέχει ενισχυθεί προκειμένου να έχει ακόμα καλύτερη ακαμψία. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ειδικά ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης N RMDPS (Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering) με μεγαλύτερη σχέση και βελτιωμένο ως προς την επίδραση της ροπής. Αυτές οι βελτιώσεις έχουν ως αποτέλεσμα μια πιο άμεση εμπειρία διεύθυνσης με αυξημένη πληροφόρηση που θα εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους οδηγούς.

Το N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας drift, εξισορροπώντας πολλαπλά συστήματα ελέγχου του οχήματος που ανταποκρίνονται σε δεδομένα πραγματικού χρόνου. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη των πισωκίνητων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια που απαιτούν άμεση έναρξη του drift. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εξελιγμένης τεχνολογίας ηλεκτρονικού ελέγχου.

Καινοτόμος τεχνολογία για απολαυστική αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων

Όπως σε ένα καθημερινό sportscar, το IONIQ 5 N προσφέρει συναρπαστική αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων μέσω του ενσωματωμένου N eshift και του N Active Sound +. Το N e-shift προσφέρει μια ρεαλιστική αίσθηση ελέγχου της παροχής ισχύος και της αίσθησης αλλαγής ταχυτήτων, ενώ το N Active Sound + λειτουργεί επιπρόσθετα για να προσφέρει όχι μόνο έναν φουτουριστικό ήχο EV, αλλά και ήχους κινητήρα και εξάτμισης ανάλογους με έναν κινητήρα βενζίνης για μια πιο ρεαλιστική εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Συνδυαστικά, αναβαθμίζουν την οδηγική απόλαυση, προσομοιώνοντας την αίσθηση και τον ήχο ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Πολλοί οπαδοί της γρήγορης οδήγησης έχουν επικρίνει την έλλειψη συμμετοχικότητας του οδηγού πίσω από το τιμόνι πολλών ηλεκτροκίνητων (EV) οχημάτων. Γι’ αυτό οι μηχανικοί της Hyundai Nανέπτυξαν τις λειτουργίες N e-shift και N Active Sound + για να προσφέρουν μεγαλύτερη συμμετοχή του οδηγού και, συνεπώς, ακριβέστερο έλεγχο της δυναμικής οδήγησης του IONIQ 5 N.

Το N eshift προσομοιώνει τη λειτουργία ενός οκτατάχυτου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) των αυτοκινήτων N με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Συγκεκριμένα, προσομοιώνει μια αλλαγή ταχυτήτων ελέγχοντας την ροπή του κινητήρα και προσφέροντας ένα αίσθημα αλλαγής σχέσεων. Το αποτέλεσμα είναι μία πιο διαδραστική εμπειρία οδήγησης που μοιάζει πιο κοντά στα ICE από ό,τι τα προηγούμενα EV.

Το N Active Sound+ συνδυάζεται με το N e-shift για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενσωματώνει ένα σύστημα 10 ηχείων (οκτώ εσωτερικά, δύο εξωτερικά) που προσφέρει τρεις ξεχωριστές επιλογές ήχου. Η Ignition προσομοιώνει τον ήχο των κινητήρων 2.0T της N και η Evolution παρέχει ένα χαρακτηριστικό ήχο υψηλών επιδόσεων εμπνευσμένο από το RN22e. Η Supersonic είναι μια μοναδική ιδέα εμπνευσμένη από δικινητήρια μαχητικά αεροσκάφη, με μεταβλητή ένταση ήχου κατά τη διάρκεια των στροφών. Στόχος του N Active Sound+ είναι να παρέχει στους οδηγούς μια ακουστική αναφορά για να εκτιμούν την παρεχόμενη ισχύ.

Στοιχεία σχεδιασμού που βελτιώνουν τις επιδόσεις

Το αμάξωμα του IONIQ 5 N έχει επιπρόσθετα πολλά σχεδιαστικά στοιχεία που βελτιώνουν τις επιδόσεις – όπως μαύρα διακοσμητικά στοιχεία και πίσω αεροτομή – τα οποία τονίζουν τις σπορ πτυχές του βασικού μοντέλου και βελτιστοποιούν τις δυνατότητες οδήγησης.

Το μοντέλο N διαφοροποιείται περαιτέρω από το στάνταρ IONIQ 5 και στις αναλογίες. Είναι συνολικά 20 mmπιο χαμηλό, 50 mm πιο πλατύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί φαρδύτερα ελαστικά και 80 mm πιο μεγάλο λόγω του πιο εμφανή διαχύτη.

Στο εμπρός μέρος, υπάρχει η N Mask με λειτουργικό πλέγμα με κουρτίνα αέρα και πτερύγια αέρα για επιπλέον ψύξη. Ένα σπόιλερ διατρέχει το κάτω μέρος του προφυλακτήρα για να τονίσει την δυναμική του αυτοκινήτου. Το αποκλειστικό Luminous Orange του ηλεκτρικού N στο κάτω μέρος του μαύρου καλύμματος του μπροστινού προφυλακτήρα συνεχίζεται κατά μήκος στα πλαϊνά, δίνοντας στο IONIQ 5 N μια εμφάνιση έτοιμη για την πίστα.

Στο πίσω μέρος, η εξέχουσα, μόνο για το N, αεροτομή τύπου φτερούγας, μαζί με τον πίσω διαχύτη και την έξοδο αέρα σε πορτοκαλί χρώμα, βοηθούν στον έλεγχο της ροής του αέρα για την βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση, τονίζοντας περαιτέρω την ικανότητα υψηλών επιδόσεων του IONIQ 5 N. Ενσωματωμένο στην αεροτομή είναι ένα τριγωνικό φως φρένων HMSL. Κάτω από την πίσω πόρτα υπάρχει ένα αποκλειστικό μαύρο κάλυμμα προφυλακτήρα N με γραφικά αντανακλαστικά με καρό σημαία…

Το εσωτερικό του IONIQ 5 N μεταφέρει το στιλ της γκάμας N με την εφαρμογή του σήματος N σε διάφορα σημεία, όπως στο τιμόνι, στα καθίσματα, στα πάνελ των θυρών, στα μεταλλικά πεντάλ κ.λπ..

Η κεντρική κονσόλα του IONIQ 5 N είναι βελτιστοποιημένη για οδήγηση στην πίστα με στήριξη στις επιγονατίδες και τη κνήμη, καθώς και συρόμενο υποβραχιόνιο. Μια προέκταση στο κάτω μέρος της κονσόλας ενισχύει την ακαμψία για περαιτέρω υποστήριξη της σπορ οδήγησης. Για καθημερινή χρήση, υπάρχουν θύρες USB-C, ασύρματη φόρτιση και ποτηροθήκες.

Τα καθίσματα N διαθέτουν ενισχυμένα πλαϊνά, έτσι ώστε ακόμα και αν εμφανιστεί έντονη πλευρική επιτάχυνση κατά τη διάρκεια απότομων στροφών, να στηρίζουν σταθερά το άνω και κάτω μέρος του σώματος για να διατηρείται πάντα σταθερή η σωστή στάση οδήγησης. Τα σπορ καθίσματα N είναι τοποθετημένα περίπου 20 mm χαμηλότερα σε σχέση με του βασικού μοντέλου, σχεδιασμένα για πελάτες που επιδιώκουν οδηγική συμπεριφορά υψηλών επιδόσεων. Τα λογότυπα N είναι τοποθετημένα μπροστά και πίσω από τα καθίσματα με φωτισμό καλωσορίσματος.

Λόγω του χαρακτήρα οδήγησης N, τα πεντάλ του IONIQ 5 N είναι βελτιστοποιημένα για επαφή των ποδιών σε περιπτώσεις οδήγησης σε πίστα που περιλαμβάνουν υπερστροφή, drifting και πλαγιολισθήσεις, μειώνοντας τον κίνδυνο γλιστρήματος των ποδιών. Το υποπόδιο είναι βελτιστοποιημένο ώστε να διατηρεί σταθερή στάση οδήγησης ανά πάσα στιγμή, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρών στιγμών επιβράδυνσης.

Όπως και στο κανονικό IONIQ 5, βιώσιμα υλικά εφαρμόζονται σε όλο το IONIQ 5 N, συμπεριλαμβανομένων των ανακυκλώσιμων διακοσμητικών πόρτας από χαρτί και νήμα BIO PET, από ζαχαροκάλαμο, από ανακυκλωμένο νήμα PET, από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, BIO TPO από ζαχαροκάλαμο και οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα. Επίσης, το IONIQ 5 N διαθέτει ανακυκλωμένο χρώμα χρωστικής από ελαστικά και ανακυκλωμένο ύφασμα κάλυψης καθισμάτων από αλκαντάρα.

www.newsit.gr

- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -

Ροή Ειδήσεων