16.3 C
Athens
Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου, 2024

Έκθεση «Ηρώ Κανακάκη: η συνέπεια της ζωγραφικής διαδικασίας» στην Εθνική Βιβλιοθήκη

Μια επιλογή από το πλούσιο έργο της Ηρώς Κανακάκη παρουσιάζει η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στις φιλόξενες αίθουσες της, τιμώντας το έργο μίας ακόμα παραγνωρισμένης σημαντικής γυναίκας δημιουργού.

Η έκθεση με τίτλο «Ηρώ Κανακάκη: η συνέπεια της ζωγραφικής διαδικασίας», πραγματοποιείται 26 χρόνια μετά την έκθεση στην γκαλερί Νέες Μορφές, που είχε διοργανωθεί έναν χρόνο μετά τον πρώιμο θάνατο της Ηρώς Κανακάκη, το 1997 από εγκεφαλικό, σε ηλικία μόλις 52 ετών.

Στις φιλόξενες αίθουσες της Εθνικής Βιβλιοθήκης στο ΚΠΙΣΝ, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να έρθει σ’ επαφή με το έργο αυτής της τολμηρής καλλιτέχνιδας που ξεκίνησε την καλλιτεχνική της διαδρομή μέσα στην δικτατορία- ήταν εκείνη που φιλοτέχνησε το πρώτο εξώφυλλο του εμβληματικού περιοδικού «αντί», τον Μάιο του 1972 και απαγορεύτηκε αμέσως από το καθεστώς των Συνταγματαρχών- και την πορεία της στην κατάκτηση της καλλιτεχνικής ωριμότητας.

Ο ζωγραφικός βίος της Κανακάκη υπήρξε ευρύτατος και με πολλές αλλαγές, σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Σπύρος Μοσχονάς: «Καινοτόμα χαράκτρια στα χρόνια του 1970, ζωγράφος με διεθνή παρουσία στα χρόνια του 1980, δασκάλα με σημαντικό αποτύπωμα στους σπουδαστές της Σχολής Βακαλό τη δεκαετία του 1990. Η Κανακάκη μολονότι διαμορφώθηκε αρχικά από το ζοφερό κλίμα της Χούντας, αργότερα η πορεία της καθορίστηκε από την παραμονή της στην Αγγλία. Αφομοίωσε επιρροές από την pop art, από την αγγλική μεταπολεμική ζωγραφική και τελικά από το διεθνώς αναδυόμενο στη δεκαετία του ’80 κίνημα του νεο-εξπρεσιονισμού, για να αρθρώσει στις αρχές της δεκαετίας του ’90 έναν πρωτότυπο, εικαστικό λόγο που εκφράστηκε σε μνημειακή κλίμακα και αμφισβήτησε τις επικρατούσες κοινωνικές νοοτροπίες και αξίες μιας εποχής στην οποία οι παθογένειες της Μεταπολίτευσης είχαν αποκτήσει έντονο χαρακτήρα με την εμφάνιση νέων τρόπων κοινωνικής δράσης και συμπεριφοράς. Η Κανακάκη μιλούσε πλέον περισσότερο με τη ζωγραφική της. Αυτά που ήθελε να πει τα έλεγε με τη ζωγραφική της γλώσσα, τη δική της εσωτερικότητα, τα δικά της βιώματα, το δικό της ύφος».

Την έκθεση συνοδεύει έγχρωμος κατάλογος 176 σελίδων, σε έκδοση της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και επιμέλεια του Σταύρου Ζουμπουλάκη. Περιλαμβάνει κείμενα των Σταύρου Ζουμπουλάκη, Γιάννη Μπόλη, Σπύρου Μοσχονά ενώ στο παράρτημα αναδημοσιεύονται κείμενα των Ελένης Βακαλό, Αντώνη Καρκαγιάννη και Ελένης Βαροπούλου. Ο κατάλογος επιχειρεί τη συνολική αποτίμηση της ζωγράφου και φωτίζει τη σύντομη αλλά σημαντική καλλιτεχνικής δημιουργίας της, που απλώθηκε στην Ελλάδα και την Αγγλία.

Πηγή: Αθηναϊκό-Μακεδονικό πρακτορείο ειδήσεων

- Διαφήμιση -
- Διαφήμιση -

Ροή Ειδήσεων