Greenpeace: Κίνδυνος με τις μπαταρίες των EV στην Κίνα

Η Κίνα είναι η Νο 1 χώρα στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σήμερα. Διότι εκτός από την Tesla, ένας εντυπωσιακός αριθμός τοπικών κατασκευαστών νέμεται την αγορά με πολύ προσιτά μοντέλα. Πολλά EV πουλήθηκαν στη σινική αγορά «υποχρεωτικά», καθώς η Κίνα εφαρμόζει ποσόστωση πωλήσεων για νέα ενεργειακά οχήματα. Με ελάχιστο όριο το 12% το 2020, το ποσοστό αναμένεται αυτό θα αυξηθεί τα προσεχή χρόνια.

Αλλά όλα αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ένα μειονέκτημα. Τι θα κάνεις με τις μπαταρίες στο τέλος της ζωής τους; Κι αν στην Ευρώπη η ανακύκλωση γενικεύεται, με παράλληλα πρότζεκτ δεύτερης ζωής, στην Κίνα πρόκειται για μια άλλη, πικραμένη ιστορία καθώς αυτός ο τομέας φαίνεται να βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα. Εδώ έρχεται λοιπόν και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου η Greenpeace Ανατολικής Ασίας.

«Περιμένουμε ένα παλιρροϊκό κύμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων», ανακοινώνει ένας από τους εκπροσώπους της οργάνωσης, ο οποίος επισημαίνει ότι «το Πεκίνο πρέπει να λάβει υπόψη τις υψηλές εκπομπές [CO2 και αερίων του θερμοκηπίου] στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων ». Η Greenpeace εκτιμά ότι θα πρέπει να υποβληθούν σε επεξεργασία 12,85 εκατ. τόνοι μπαταριών και να «εξαχθούν 10,35 μετρικοί τόνοι λιθίου, κοβαλτίου, νικελίου και μαγγανίου».

Για την Greenpeace, αυτή η επανεκτίμηση των μπαταριών στο τέλος της ζωής τους είναι «κεντρικό θέμα στην ευθύνη των κατασκευαστών να μειώσουν τις εκπομπές CO2». Εκτός από την ανακύκλωση υλικών, δαπανηρή και χρονοβόρα, η Greenpeace προτείνει και λύσεις δεύτερης ζωής. Οι μπαταρίες θα μπορούσαν να βρουν έναν τρόπο στην «υποδομή 5G, στα κέντρα δεδομένων και στην αποθήκευση ενέργειας» καθώς και στα «ηλεκτρικά ποδήλατα κοινής χρήσης», όπως αναφέρει η Greenpeace ως παραδείγματα. Σύμφωνα με την οργάνωση, η δεύτερη ζωή των μπαταριών θα μπορούσε να εξοικονομήσει 63,3 εκατ. τόνους CO2 μόνο στη δεκαετία που διανύουμε.

www.drive.gr