15 αυτοκίνητα μας κουνάνε μαντήλι το 2020

Οι λόγοι που ελάφρωσαν οι κατάλογοι των εταιρειών από τα 15 αυτά αυτοκίνητα είναι κάμποσοι: Εμπορική αποτυχία, τέλος του κύκλου ζωής χωρίς αντικατάσταση, η βούληση για τον εξορθολογισμό της γκάμας, κατηγορία που βγήκε εντελώς από τη μόδα… Όλα τους άφησαν τα «εγκόσμια» χωρίς την προοπτική άμεσης συνέχειας.

Audi A3 Cabriolet

Η καινούργια γενιά του Audi A3 θα συνεχίσει την καριέρα του ισχυρού μοντέλου του Ingolstadt σε δύο εκδόσεις αμαξώματος: Sportback και Sedan. To Cabriolet είναι το δεύτερο μοντέλο της γκάμας που πέρασε από την κλίνη του Προκρούστη, ύστερα από την κατάργηση του 3θυρου μοντέλου. Το πρώτο μας άφησε, καθώς τα 3πορτα χάτσμπακ βγήκαν εκτός μόδας. Το A3 Cabriolet και το πιο niche της γκάμας του γερμανικού κόμπακτ καταργήθηκε προκειμένου οι οικονομικοί και άλλοι πόροι που καταναλώνονταν για την παραμονή του να κατευθυνθούν προς τα ηλεκτρικά μοντέλα και τα SUV.

Bentley Mulsanne

Τον Ιούνιο, η Bentley σταμάτησε την παραγωγή της πιο μεγάλης μπερλίνας της, της Mulsanne. Μέχρι τότε, συνολικά κατασκευάστηκαν 7.300 κομμάτια της δεύτερης γενιάς του πολυτελούς βρετανικού αυτοκίνητου που ντεμπουτάρισε το 2009. Για τους παραδοσιακούς πελάτες που ενδεχομένως βγάζουν σπυριά στην ιδέα μιας Bentayga, η βρετανική φίρμα εξακολουθεί να προτείνει στον κατάλογό της τη Flying Spur που ανανεώθηκε εκ βάθρων το 2019.

BMW i8

Επίσης τον Ιούνιο του 2020, τα τελευταία δείγματα της i8 άφησαν πίσω τους τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της BMW στη Λειψία. Συνολικά λίγο περισσότερα από 20 χιλιάδες υβριδικές i8 πουλήθηκαν στη διάρκεια της ζωής του μοντέλου. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι ακόμα και ύστερα από επτά χρόνια στην πιάτσα, αυτή η BMW διατηρεί ακόμα τον αέρα του φουτουριστικού πρωτοτύπου. Χαρακτηριστικό που συμβάλλει ισχυρά στο να προαλείφεται για future classic. Το φλάμπουρο της γκάμας «i» θα αναλάβει το ηλεκτρικό SUV του Μονάχου, η iNext.

Citroën C4 Cactus

Το 2014, η Citroën σκέφτηκε να λανσάρει ένα μοντέλο που κατά την άποψή της θα γινόταν χιτ. Λάθος εκτίμηση! Μπορεί το C4 Cactus να μην εξελίχτηκε σε παταγώδη αποτυχία, βοηθούσης και της εθνικής αγοράς, αλλά τελικά η πελατεία μπερδεύτηκε. Βλέπετε, βρέθηκε εμπρός σε ένα μοντέλο με συγκεχυμένη, τετραπλή τοποθέτηση, που με το ένα πόδι πατούσε ανάμεσα στα κόμπακτ και στα σουπερμίνι και με το άλλο στα χάτσμπακ και στα SUV. Έτσι το Cactus υπέφερε από τολμηρές επιλογές στιλ και κόνσεπτ και μια πολιτική τιμών που δεν ήταν αντίστοιχα ελκυστική με αυτά που πρέσβευε η αντισυμβατική σιλουέτα του.

Dacia Logan MCV

Παρόλο που υφίσταται νέο Logan, η τρίτη γενιά του δεν θα κάνει καριέρα στην Ελλάδα, επομένως, δεν θα υπάρξει και στέισον MCV. Μοντέλο που όμως δεν θα ανανεωθεί ούτε στις αγορές όπου διατίθεται. Η Dacia θα βασιστεί προσεχώς σε ένα νέο οικογενειακό μοντέλο, το οποίο θα αντικαταστήσει και το Lodgy, στο τέλος του 2021.

DS 3

Τα τελευταία κομμάτια του DS 3 βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής στις αρχές του 2020. Ήταν το πρώτο μοντέλο της κορυφαίας γκάμας της Citroën, η οποία έγινε ανεξάρτητη φίρμα το 2014. Ήταν επίσης το best-selling DS, με περισσότερα από 400.000 πωλήσεις στο ενεργητικό του. Από το 2019, η ανεξάρτητη πλέον φίρμα, αντ’ αυτού, προτείνει ένα μικρό 5θυρο SUV, το DS 3 Crossback.

Ferrari GTC4 Lusso

Η ιστορία ξεκίνησε με την FF το 2011 που σηματοδότησε την πρώτη τετρακίνητη Ferrari. Στη συνέχεια το ιταλικό shooting brake, με την ευκαιρία ενός ισχυρού ανασχεδιασμού μετεξελίχτηκε το ’16 στην GTC4 Lusso. Κρατώντας τον ρόλο της οικογενειακής Ferrari, η GTC4 Lusso θα αντικατασταθεί έμμεσα από ένα SUV το 2022. Ανάγκα και οι θεοί πείθονται…

Infiniti Q30

Η Infiniti εξαφανίστηκε από πολλές ευρωπαϊκές αγορές εφέτος (στην Ελλάδα από το 2012). Από το 2008 που ξεκίνησε την καριέρα της στην Ευρώπη, οι πωλήσεις του πολυτελούς βραχίονα της Nissan ποτέ δεν απογειώθηκαν, φτάνοντας στο πικ το 2016 όπου επί 13.700 πωλήσεων οι οκτώ χιλιάδες ήταν Q30 και QX30. Εφέτος έπεσαν τελικά οι προαναγγελθέντες τίτλοι τέλους και για το εναπομείναν Q30. Ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για την Ευρώπη που στην ουσία του ήταν μια Mercedes-Benz A-Class με άλλο καβούκι.

Kia Optima

Στην Ευρώπη, τα οικογενειακά 4θυρα μαζικής παραγωγής δεν είναι πλέον δημοφιλή. Μόνο οι premium φίρμες εξακολουθούν να κάνουν νούμερα σε αυτήν την κατηγορία. Η Kia, λοιπόν, πέταξε άσπρη πετσέτα, αποφασίζοντας να μη διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά νέα γενιά του Optima. Ωστόσο, οι Κορεάτες προσβλέποντας στο ισχυρό ρεύμα των στέισον στη Γηραιά Ήπειρο, δραστηριοποιήθηκαν με το Kia Optima SW.

Peugeot iOn

Με σαφές χρονικό προβάδισμα έναντι του e-208, η Peugeot είχε βάλει πόδι στην αγορά των EV από το 2010 με το iOn, ένα ωοειδές μίνι που στην ουσία του ήταν ένα Mitsubishi i MiEV με άλλα σήματα. Με μικρή μπαταρία 16 kWh, η πραγματική αυτονομία του ήταν μόλις 100 km, αλλά επαρκής για καθημερινή αστική χρήση.

Renault Alaskan

Η αγορά των pick-up έχει πολλούς μνηστήρες. Όμως όλοι οι νεοεισερχόμενοι στην κατηγορία έφαγαν τα μούτρα τους: FIAT, Mercedes-Benz και Renault. Το Alaskan, ένα Nissan Navara με αλλαγμένη φάτσα, παρέμεινε στον κατάλογο της εθνικής Renault και σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές για λιγότερο από τρία χρόνια. Ούτε η άφιξη του 5θέσιου Alaskan άλλαξε τη μοίρα του μοντέλου, με τους πελάτες να προτιμούν το πρωτότυπο από το αντίγραφο.

SEAT Alhambra

Η δεύτερη γενιά του Alhambra αντιστάθηκε διανύοντας μια δεκαετή πορεία. Τελικά κατέληξε να αποσυρθεί, χωρίς να αντικατασταθεί. Κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, όν ένα ακόμη θύμα της μόδας των SUV! Για τους οικογενειάρχες, η SEAT πλέον προτείνει το Tarraco, σαφώς προσανατολισμένο σε κάθε τερέν, αλλά και λιγότερο ευρύχωρο. Το μητρικό Sharan εξακολουθεί να βρίσκεται στον κατάλογο της Volkswagen σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά όχι στην Ελλάδα.

Subaru BRZ

Η Subaru μόλις παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του BRZ, η οποία όμως δεν θα πωλείται στην Ευρώπη. Αυτό λοιπόν είναι και το τέλος αυτού του μικρού πισωκίνητου 4κύλινδρου κουπέ με τα 200 άλογα. Το κενό στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης αναλαμβάνει να καλύψει η Toyota με το GT 86, αλλά όχι στην Ελλάδα.

Suzuki Baleno

Το Suzuki Baleno είναι το τελευταίο μοντέλο στην αλφαβητική καταγραφή των μοντέλων που μας κούνησαν το μαντήλι μέσα στο 2020. Και για αρκετούς μια ευκαιρία να μάθουν την εφήμερη ύπαρξή του –λανσαρίστηκε το 2016. Μαζί του από την ευρωπαϊκή αγορά μας τέλειωσε και το μικρό Celerio.

www.drive.gr