Τι προβλήματα αξιοπιστίας μπορεί να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Ο οργανισμός Consumer Reports αναφέρει πως παρότι έχουν μικρότερη πολυπλοκότητα ως προς τα συστήματα κίνησης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν προβλήματα αξιοπιστίας, όπως συμβαίνει με κάθε νέο μοντελο για το πρώτο διάστημα της παραγωγής του.

Η καλύτερη αξιοπιστία των ηλεκτροκινητήρων σε σύγκριση με τα θερμικά μοτέρ είναι δεδομένη, όπως και τα σημαντικά χαμηλότερα κόστη χρήσης και συντήρησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εκτός όμως από τα συστήματα κίνησης που συνήθως δεν παρουσιάζουν προβλήματα, υπάρχουν άλλοι τομείς στους οποίος τα ηλεκτρικά οχήματα πάσχουν.

Λόγω νεότητας της τεχνολογίας, τα ηλεκτρικά μοντέλα βασίζονται συνήθως σε ολοκαίνουργιες πλατφόρμες, ενώ πολύ συχνά εξοπλίζονται με συστήματα τελευταίας τεχνολογίας. Αυτά τα χαρακτηριστικά οδηγούν συχνά σε χαμηλά σκορ αξιοπιστίας, όπως συμβαίνει και με όλα τα μοντέλα νέας γενιάς για τα πρώτα χρόνια παραγωγής τους. Ας δούμε όμως λίγο πιο συγκεκριμένα, τις προτάσεις του οργανισμού για κάθε μοντέλο.

Στο Tesla Model Y υπήρχαν αναφορές για προβλήματα με τη βαφή και την τοποθέτηση των πάνελ του αμαξώματος όπως η πίσω πόρτα που σε πολλές περιπτώσεις δεν έκλεινε καλά. Χαμηλό σκορ έχουν και τα μοντέλα της Tesla όπως τα Model S και Model X με φωτεινή εξαίρεση το Model 3. Η Tesla δεν θέλησε να σχολιάσει.

Οι ιδιοκτήτες του Audi e-tron ανέφεραν ηλεκτρολογικά προβλήματα στο σύστημα κίνησης και τα περιφερειακά με την Audi να απαντά πως γνωρίζει το συγκεκριμένο θέμα και βρίσκεται σε διαδικασία επίλυσής του.

Αρκετοί ιδιοκτήτες του KIA Niro EV χρειάστηκε να αλλάξουν τα ρουλεμάν του ηλεκτροκινητήρα. Η KIA αναφέρει πως το θέμα αφορούσε τα Niro EV που παρήχθησαν το 2018-2019 και έχει ήδη λυθεί στη γραμμή παραγωγής.

Υπό αυτό το πρίσμα και χωρίς να έχει διαθέσιμα δεδομένα για τα Ford Mustang Mach-E και Mercedes-Benz EQC, ο οργανισμός προβλέπει χαμηλότερο σκορ αξιοπιστίας από το μέσο όρο και για τα δύο αυτά μοντέλα.

Παράλληλα χαμήλωσε το σκορ της Porsche Taycan από μέτριο σε κάτω του μετρίου λόγω του ότι αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche, παρότι το όχημα που δοκίμασαν δεν παρουσίασε κανένα απολύτως πρόβλημα. Η Porsche απάντησε στο Consumer Reports λέγοντας πως δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην εξέλιξης κάθε Porsche και η Taycan δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα. Υπενθύμισε επίσης πως πάνω από το 70% των Porsche που έχουν κατασκευαστεί βρίσκονται ακόμη στο δρόμο, και ότι ο οργανισμός την έχει κατατάξει πρόσφατα ως την πιο αξιόπιστη μάρκα αυτοκινήτων από την Ευρώπη.

Βέβαια, δεν είναι όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα προβληματικά. Το Bolt είνα ένα από τα πιο αξιόπιστα μοντέλα της Chevrolet και το Nissan Leaf παρουσιάζει σκορ κοντά στο μέσο όρο για το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του.

www.drive.gr