Πόσα ευρώ/δευτερόλεπτο κερδίζει κάθε κατασκευαστής;

Συχνά ασχολούμαστε με τα χρήματα που φτάνουν στα ταμεία των μεγάλων παικτών της αγοράς, στο χώρο του αυτοκινήτου. Με μεγέθη όπως τα συνολικά έσοδα της χρονιάς, ή το καθαρό κέρδος τους ανά αυτοκίνητο. Σήμερα, ήρθε η στιγμή να δούμε πόσα εισέπραττε ο καθένας ανά δευτερόλεπτο, μέσα στο 2019.

Την περασμένη χρονιά κυκλοφόρησαν στον πλανήτη 92 εκατομμύρια καινούργια αυτοκίνητα. Τα μεγαλύτερα έσοδα συγκέντρωσε ο όμιλος Volkswagen, ο οποίος άλλωστε σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων, ξεπερνώντας τα $290 δισ., ενώ ακολούθησε η Toyota με $272.300.000.000. Με μεγάλη διαφορά από αυτές, στην 3η θέση βρέθηκε η Ford ($156 δισ.), λίγο μπροστά από τις Honda ($143 δισ.) και General Motors ($137 δισ.).

Τι γίνεται όμως αν μετατρέψουμε τα συνολικά, ετήσια έσοδα, σε έσοδα ανά δευτερόλεπτο; Τότε προκύπτει ότι στα ταμεία της VW έμπαιναν $9.202,88/sec (€7.800/sec με τη σημερινή ισοτιμία) και σε εκείνα της Toyota $8.634,58/sec (€7.320/sec). Οι επιδόσεις των επόμενων ήταν $4.946,73/sec, $4.537,67/sec και $4.351,67/sec, αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Tesla, που πλέον θεωρείται το brand με την υψηλότερη αξία μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, βρίσκεται μόλις στην 19η θέση αυτής της κατάταξης, με $780/sec (€661/sec).

Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα που δημοσιεύει το site Visual Capitalist, είναι ο τόπος προέλευσης των περισσότερων εσόδων για κάθε εταιρία. Η Toyota έχει μια ισορροπημένη κατανομή σε όλο τον κόσμο, με 30% των εσόδων της από τη Β. Αμερική, 25% από την Ιαπωνία, 18% από την υπόλοιπη Ασία και 11,5% από την Ευρώπη. Από την άλλη, η Volkswagen βασίζεται κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά αφού αυτή φέρνει το… 61% των εσόδων της (το 19% μόνο από τη Γερμανία), ενώ η Β. Αμερική και η Ασία συνεισφέρουν από 17%.

Εντός του ομίλου VW, η μερίδα του λέοντος ανήκει στη Volkswagen, με έσοδα $99 δισ. και πωλήσεις 3,7 εκατ. αυτοκινήτων, ενώ ακολουθεί η Audi, με $62,4 δισ. και 1,2 εκατ. αυτοκίνητα.

www.drive.gr