«Παγώνει» ο διαγωνισμός της Εγνατίας Οδού με απόφαση του ΣτΕ

Σε αναβολή οδηγήθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Την απόφαση έλαβε το Συμβούλιο της Επικρατείας, κάνοντας δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσαν οι κοινοπραξίες Ελλάκτωρ – Roadis και Μυτιληναίος – Vinci.  Το αίτημα τους για να δοθεί παράταση στην προθεσμία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών που έληξε στις 11 Δεκεμβρίου, οι δύο κοινοπραξίες «στήριξαν» στις αντίξοες συνθήκες που έχει προκαλέσει η καραντίνα, δυσχεραίνοντας – όπως ισχυρίστηκαν – τη διαδικασία κατάθεσης προσφορών από πλευράς τους.

Υπενθυμίζεται, ότι στο διαγωνισμό η μόνη κοινοπραξία που κατέθεσε προσφορά ήταν αυτή του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects και με αυτή την προσφορά το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε τη διαδικασία.

Μετά από την απόφαση του ΣτΕ, που άλλαξε την τροπή του διαγωνισμού, το τι μέλλει γενέσθαι με την Εγνατία Οδό, παραμένει ακόμα άγνωστο.

Σχετικά με τις υποχρεώσεις που θα αναλάβει ο προτιμητέος επενδυτής, να σημειωθεί, ότι σε αυτές περιλαμβάνονται  η χρηματοδότηση, η λειτουργία, η συντήρηση και η εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα – Ιεροπηγή / Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας.  Η περίοδος παραχώρησης θα έχει διάρκεια 35 ετών.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

www.newsit.gr