Ο ρόλος που μπορεί να παίξει το TikTok στο αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών

Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι Ηνωμένες Πολιτείες μοιάζουν να βυθίζονται ολοένα και περισσότερο στη βία και το αίμα. Η αστυνομική βια κατά των αφροαμερικανών λειτούργησε ως πυροδοτικός μηχανισμός και αυτό που έμοιαζε να σιγοβράζει για πολύ καιρό τώρα δείχνει να είναι στην κορύφωσή του.

Πολλοί αναλυτές, ωστόσο, λένε πως αυτό που βλέπουμε τώρα δεν είναι η κορύφωση του δράματος αλλά ένα μικρό… τρέιλερ των όσων θα ακολουθήσουν.

Σημείο καμπής φαίνεται πως είναι οι εκλογές του ερχόμενου Νοέμβρη. Οι εκτιμήσεις είναι πολλές και διάφορες. Όλες, όμως, παρουσιάζουν ένα ζοφερό μέλλον για το ισχυρότερο κράτος του πλανήτη.

Και μέσα σε όλο αυτό το κλίμα που μοιάζει (και είναι) εκρηκτικό, ένας «πόλεμος» που κήρυξε ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης μοιάζει να είναι παράταιρη, δεδομένου πως η συγκεκριμένη εφαρμογή δείχνει να είναι η πιο «αθώα» απ όλες τις υπόλοιπες (Facebook, Twitter κλπ) που υπάρχουν στις ζωές μας.

Είναι έτσι όμως; Μπορεί το TikTok να επηρεάσει το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ ή για ακόμα μια φορά ο Τραμπ ψάχνει να βρει εχθρό;

Όταν το διαδίκτυο «χορεύει» στο… ρυθμό του TikTok

Για να αντιληφθεί κάποιος γιατί ο πανίσχυρος πλανητάρχης ξεκίνησε «πόλεμο» κατά μιας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να κατανοήσει τα νούμερα που συνοδεύουν το TikTok και σίγουρα δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο.

Μπορεί κάτι τόσο απλό όσο ένα βίντεο 15 έως 60 δευτερολέπτων, να προκαλέσει τόσο… χαμό γύρω από το όνομά του; Αν κρίνουμε από το TikTok προφανέστατα και μπορεί.

Η αρχή έγινε το Σεπτέμβριο του 2016, η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας διαδικτύου ByteDance ανέπτυξε την εφαρμογή Douyin για την εγχώρια αγορά. Έναν χρόνο αργότερα λάνσαρε το TikTok για αγορές εκτός Κίνας. Η εφαρμογή, ωστόσο, έγινε διαθέσιμη παγκοσμίως το καλοκαίρι του 2018, μετά την εξαγορά από την ByteDance της Musical.ly, ήδη επιτυχημένης εφαρμογής δημιουργίας σύντομων βίντεο στα οποία οι χρήστες τραγουδούσαν και χόρευαν. Οι δυο συγχωνεύτηκαν και όλοι οι λογαριασμοί της πρώτης ενσωματώθηκαν στη δεύτερη που ήδη μετρούσε περισσότερους από 120 εκατ. χρήστες.

Ήδη από τους πρώτους μήνες του 2018, το TikTok έγινε η εφαρμογή με τα περισσότερα downloads στο App Store, ξεπερνώντας το Facebook, το Instagram κ.α.

Το πρώτο τρίμηνο του 2020 άγγιξε το 1,5 δισ. downloads και οι χρήστες του υπολογίζονται στα 800 εκατ., ενώ αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 δισ. έως το τέλος του χρόνου.

Είναι διαθέσιμο σε περισσότερες από 150 χώρες και οι χρήστες του είναι κάτω των 34 ετών – το 26% είναι ηλικίας από 18 έως 24 ετών. Κατά μέσον όρο, ένας μέσος χρήστης περνάει περίπου 52 λεπτά την ημέρα στην εφαρμογή, ενώ για να κατεβάσει κάποιος την εφαρμογή και να περιηγείται σε αυτήν δεν απαιτείται να δημιουργήσει λογαριασμό χρήστη.

Η δημοφιλία του εκτοξεύτηκε στη διάρκεια του lockdown, όταν δισεκατομμύρια πιτσιρικάδες αναγκάστηκαν να μείνουν στο σπίτι και εξάντλησαν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους εκτελώντας χορογραφίες, συμμετέχοντας σε προκλήσεις, μοιράζοντας σχόλια και απαντήσεις σε φίλους και ομάδες.

Φυσικά, το TikTok έχει τους δικούς του σταρ, που κερδίζουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια για κάθε βίντεο που δημοσιεύουν. Στην κορυφή της λίστας με τους κορυφαίους TikTokers είναι η Αμερικανίδα Charlie D’ Amelio, με 76,2 εκατ. followers και έσοδα 48.000 δολ./ποστ, και ακολουθούν οι Addison Rae, με 53,7 εκατ. followers και κέρδη 35.000 δολ./ποστ, Zach King, με 46,7 εκατ. followers και 41.000 δολ./ποστ, και Loren Gray, με 46,1 εκατ. followers και 42.000 δολ./ποστ.

www.newsbeast.gr