O Marquez νικητής στον πρώτο αγώνα του MotoGP

FEFEB30B91EA8BC4A8045CA89877C520Ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία, Marc Marquez ξεκίνησε τη χρονιά στον νυχτερινό αγώνα του Qatar, με τον καλύτερο τρόπο.

Προερχόμενος από τραυματισμό είχε χάσει τις δύο τελευταίες (από τις τρεις) σειρές επίσημων δοκιμών της χρονιάς και δεν είχε οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα του από τον Φεβρουάριο. Παρόλα αυτά έδειξε ότι έχει τη στόφα του πρωταθλητή, παλεύοντας με σθένος με τα «θηρία».

Ο μόλις 21 ετών οδηγός της Repsol Honda στο ξεκίνημα του αγώνα έμεινε λίγο πίσω, σταθμίζοντας την κατάσταση της ολισθηρότητας της πίστας, της αλλαγής (πτώσης) της θερμοκρασίας αλλά και του πονεμένου του δεξιού ποδιού,

Στη συνέχεια πλησίασε στην κορυφή όπου βρέθηκε μόνος μετά την πτώση του Stefan Bradl που προηγείτο – και νωρίτερα του Jorge Lorenzo (στον πρώτο κιόλας γύρο) που είχε φύγει μπροστά στην εκκίνηση και προσπαθούσε να κάνει διαφορά.

Εκεί συνάντησε την αντίσταση του εξαιρετικού Valentino Rossi. Ο πολυπρωταθλητής είχε όρεξη για τη νίκη και πάλεψε πολύ γι’ αυτή, κάτι όμως η οδήγηση του Marquez κάτι το έλλειμμα δύναμης της Μ1, τον κράτησε δύο δέκατα στη δεύτερη θέση. Εν τω μεταξύ η μάχη μεταξύ των δύο «άκρων», του νεότερου και του αρχαιότερου εν ενεργεία πρωταθλητή, κράτησε όρθιους όσους τους παρακολουθούσαν. Υπόδειγμα αγωνιστικού πνεύματος και απεριόριστων ικανοτήτων – πέρα από τα ανθρώπινα όρια…

Ο Dani Pedrosa βλέποντας μπροστά του να «σφάζονται» παλικάρια και το μακελειό από τις πτώσεις, προτίμησε τη σιγουριά της 3ης θέσης του βάθρου, παρακολουθώντας από κοντά τη μάχη των δύο πρώτων.

Στην 4η θέση ο Aleix Espargaro έγραψε ιστορία και ανέβασε τιςε μετοχές του ακόμη περισσότερο. Κυριολεκτικά ως ένα βαθμό, καθώς τα στοιχήματα έδιναν απόδοση 51/1 για νίκη του Espargaro πριν τον αγώνα, το οποίο έγινε 11/1 στις πρώτες δοκιμές και κατέληξε στο 5/1 μετά τα χρονομετρημένα…

Ο Ισπανός rookie μετά την επικράτησή του στις 3 σειρές των ελεύθερων δοκιμών, ήταν ταχύτερος όλων με μία σαφώς υποδεέστερη των εργοστασιακών και δορυφορικών, μοτοσυκλέτα . Στις κατατακτήριες έπεσε δύο φορές, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει 12ος.

Στον αγώνα όμως πέρασε όποιον έβλεπε μπροστά του και στο τέλος πλησίαζε και τους πρώτους τερματίζοντας τελικά 4ος, μόλις 11 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή!
Έκανε το καλύτερο ξεκίνημα για την NGM Forward Racing και την «Open» Yamaha του, δείχνοντας ότι σε πιο κλειστές πίστες έχει βλέψεις για το βάθρο και –γιατί όχι – τη νίκη.

Τη λίστα των πτώσεων συμπλήρωσαν ο Alvaro Baustista (GO&FUN Honda Gresini) και ο Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3), πιθανότατα από την πίεση να κρατηθούν στην πρώτη 5άδα των οδηγών που είχε αποσπαστεί από τους υπόλοιπους.

Ο Andrea Dovizioso και ο Cal Crutchlow τα κατάφεραν αρκετά καλά, φέρνοντας τις Ducati στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα. Ο Crutchlow τερμάτισε 16 δευτερόλεπτα πίσω από τον συναθλητή του στην ομάδα, καθώς έμεινε από βενζίνη ακριβώς λίγα μέτρα πριν την γραμμή του τερματισμού που πέρασε απλά με τη φόρα του!

Καλή πρώτη εμφάνιση στην μεγάλη κατηγορία έκανε ο Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) καθώς κέρδισε την άλλη «Open» Honda του Nicky Hayden (Drive M7 Aspar) και την 7η θέση μόλις για 0.035 δευτερόλεπτα.

Την δεκάδα έκλεισαν ο Colin Edwards (NGM Forward Racing), 9ος στον πρώτο αγώνα έχοντας πατήσει τα 40 του χρόνια και ο Andrea Iannone (Pramac Racing). Ο Ιταλός μετά από ένα εξαιρετικό ξεκίνημα, είχε μια πτώση στον 2ο γύρο, κατάφερε όμως να σηκώσει τη μοτοσυκλέτα του και να συνεχίσει από την τελευταία θέση.

Ένα λάθος του επίσης rookie, Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech 3) πέντε γύρους πριν το τέλος, τον έριξε στην 15η θέση, ενώ στη συνέχεια μπήκε στα πιτς, προφανώς με τεχνικό πρόβλημα.

Ο επόεμνος αγώνς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP γίνεται στις ΗΠΑ, σε τρεις εβδομάδες, στην πίστα Circuit Of The Americas του Austin.

Αποτελέσματα αγώνα Qatar:

Θέση Οδηγός Ομάδα Moto Km/h Διαφορά
1 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team Honda 166.4 42’40.561
2 Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 166.3 +0.259
3 Dani PEDROSA Repsol Honda Team Honda 166.1 +3.370
4 Aleix ESPARGARO NGM Forward Racing Forward Yamaha 165.6 +11.623
5 Andrea DOVIZIOSO Ducati Team Ducati 165.6 +12.159
6 Cal CRUTCHLOW Ducati Team Ducati 164.5 +28.526
7 Scott REDDING GO&FUN Honda Gresini Honda 164.3 +32.593
8 Nicky HAYDEN Drive M7 Aspar Honda 164.3 +32.628
9 Colin EDWARDS NGM Forward Racing Forward Yamaha 163.8 +39.547
10 Andrea IANNONE Pramac Racing Ducati 163.6 +43.360
11 Hiroshi AOYAMA Drive M7 Aspar Honda 163.4 +46.595
12 Yonny HERNANDEZ Energy T.I. Pramac Racing Ducati 163.4 +46.688
13 Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing Honda 163.1 +50.581
14 Danilo PETRUCCI IodaRacing Project ART 162.4 +1’03.127
15 Broc PARKES Paul Bird Motorsport PBM 161.7 +1’14.386
16 Michael LAVERTY Paul Bird Motorsport PBM 160.5 +1’32.593
17 Mike DI MEGLIO Avintia Racing Avintia 160.3 +1’36.085
Δεν τερμάτισαν
  Alvaro BAUTISTA GO&FUN Honda Gresini Honda 166.2 2 Γύροι
  Bradley SMITH Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 166.1 4 Γύροι
  Pol ESPARGARO Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 165.0 5 Γύροι
  Stefan BRADL LCR Honda MotoGP Honda 165.6 14 Γύροι
  Hector BARBERA Avintia Racing Avintia 160.7 18 Γύροι
  Jorge LORENZO Movistar Yamaha MotoGP Yamaha   0 Γύρος