Νέο SEAT Leon Cupra 2014

newego_LARGE_t_77761_255727_type12732Στην ποθητή πίστα του Castelloli, μεθερμηνευόμενον εις την ελληνικήν «Καστράκι», έγινε η κατ’ εξοχήν δοκιμή του νέου Leon Cupra.

Αυτός είναι ο χώρος που μπορεί να αξιολογήσεις ένα τέτοιο όχημα. Διότι η οι τροχαιοκρατούμενοι τοπικοί και εθνικοί οδοί της Καταλωνίας δεν προσφέρονται. Δροσερές ανοιξιάτικες συνθήκες στα μέσα στο Φλεβάρη, ότι καλύτερο ώστε να χαρείς τη γνωριμία με το όχημα.

Παρά το γεγονός ότι η έκδοση με τους 265 ίππους δεν θα εισαχθεί στον τόπο μας την οδηγήσαμε, όπως επίσης και τις δύο εκδόσεις που θα είναι κοντά μας μέσα στον Μάρτιο. Εκείνη των 280 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο που θα στοιχίζει 28.650 € και η έκδοση με το DSG που θα είναι κατά 2.000 € ακριβότερη.

Το πρώτο ερώτημα λοιπόν είναι: Υπάρχουν στα δύο λίτρα φτηνότεροι 280 ίπποι;

Το δεύτερο που είναι ίσως και κρισιμότερο είναι: Υπάρχουν καλύτεροι και φτηνότεροι 280 ίπποι;

Η πρώτη μας επαφή με αυτό το Cupra στην καταπληκτική διαδρομή του σιρκουί, έδειξε ένα αφάνταστα ευκολοδήγητο σε υψηλές ταχύτητες αυτοκίνητο. Από τα πρώτα μέτρα κέρδιζε την εμπιστοσύνη σου, ιδιαίτερα σε παρατεταμένες «χιλιομετράτες» καμπές όπου παρέμενε ακλόνητο ενώ η επίσης εύκολα διαχειρίσιμη δύναμή του χαρίζει εξαιρετικές τιμές επιτάχυνσης και ρεπρίζ.

Η μόνη παρατήρηση έχει να κάνει με την πέδηση, όπου τα «κουρασμένα» λόγω επανειλημμένων βάρβαρων, ανελέητων κατά συρροή επιβραδύνσεων είχαν αποκτήσει ένα μικρό κενό.

Να σημειωθεί ότι ήταν μια παγκόσμια παρουσίαση, η οποία «τρέχει» για 15 μέρες. Η Ελληνική αποστολή συνέπεσε με τη Μεξικάνικη και τη Ρουμανική. Ποτέ κανένα Leon δεν θα ταλαιπωρηθεί τόσο…

Η εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά δεν έχει να κάνει μόνο με ένα καλό πλαίσιο, ένα δυνατό μοτέρ και καλά περιφερειακά. Είναι η σύγχρονη τεχνολογία που ενσωματώνει και το κάνει άρτιο, όπως το Dynamic Chassis Control και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Η σύγκριση με τον πρόγονο του είναι ενδεικτική της εξέλιξης, καθώς το νέο Leon Cupra είναι 75 κιλά ελαφρύτερο, 0,4 δεύτερα ταχύτερο στη διαδικασία του 0 – 100 χλμ/ώρα από στάση, 7% αεροδυναμικότερο και 22% καθαρότερο ως προς τις εκπομπές ρύπων.

Με ζάντες 19 ιντσών, ακριβές τιμόνι και ισορροπημένο εσωτερικό μπορεί να προσφέρει μεγάλη οδηγική χαρά, καλύπτωντας παράλληλα τις ανάγκες της καθημερινές μετακίνησης.