Mateschitz: Η Formula 1 πρέπει να είναι η απόλυτη κατηγορία στα motorsport Διάβασε το πλήρες άρθρο εδώ: Mateschitz: Η Formula 1 πρέπει να είναι η απόλυτη κατηγορία στα motorsport

Dietrich-Mateschitz-Red-Bull-700x525

Ο ιδρυτής της εταιρείας Red Bull και ιδιοκτήτης της Red Bull Racing, εξέφρασε την απογοήτευσή του για τη νέα εποχή που διανύουμε στη Formula 1, με τους μικρότερης χωρητικότητας, λιγότερων κυλίνδρων, πιο ήσυχους κινητήρες. Πλέον, οι αγώνες περιστρέφονται γύρω από τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, καθιστώντας τα μονοθεσία ακόμη πιο αργά από πλευράς ρυθμού, κάτι που δεν αρέσει καθόλου στον Αυστριακό.

Η Formula 1 πρέπει να γίνει και πάλι αυτό που πάντα ήταν: η απόλυτη κατηγορία. Δεν υπάρχει για να θέτει νέα ρεκόρ στην κατανάλωση καυσίμου ή για να μπορείς να μιλήσεις ψιθυριστά κατά τη διάρκεια ενός αγώνα ή να είναι το σφύριγμα των ελαστικών η μεγαλύτερη συγκίνηση.

Θεωρώ εξίσου παράλογο, το ότι είμαστε ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί σε σχέση με πέρυσι και πως το κατώτερο πρωτάθλημα του GP2 είναι σχεδόν το ίδιο γρήγορο, χρησιμοποιώντας μόνο ένα μικρό μέρος του προϋπολογισμού (των ομάδων της F1).

Έχει τονιστεί πολλές φορές κατά το παρελθόν, πως η ομάδα της Red Bull Racing δεν είναι δεσμευμένη με τη Formula 1. Αυτό, πρακτικά σημαίνει πως θα βρίσκεται στο πρωτάθλημα για όσο καιρό θα αποκομίζει κάποιο κέρδος, οικονομικό ή άλλης φύσης. Ο Mateschitz γνωρίζει πως η Formula 1 είναι ένα σπορ στο οποίο παίζει ρόλο η πολιτική επιρροή, όμως δεν φαίνεται διατεθειμένος να ξεπεράσει τα όρια που έχει θέσει για να παραμείνει σε αυτή.

Προφανώς, ο Αυστριακός είναι δυσαρεστημένος με τη στάση της FIA γύρω από την ακύρωση του Ricciardo και το γεγονός πως οι αισθητήρες ροής καυσίμου αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών, κάτι που δεν τους καθιστά στα μάτια του ακριβείς. Η έφεση της ομάδας θα εξεταστεί τη Δευτέρα 14 Απριλίου, μια εβδομάδα μετά το τέλος του τρίτου αγώνα της σεζόν, στο Μπαχρέιν.

Το γεγονός είναι, πως ο αισθητήρας της ομοσπονδίας έχει δώσει ανακριβείς τιμές από την αρχή των (χειμερινών) δοκιμών. Εμείς, μπορούμε να αποδείξουμε ότι ήμασταν μέσα στα όρια των κανονισμών.

Το ερώτημα δεν έγκειται τόσο πολύ στο εάν παρουσιάζεται θετική οικονομικά η παραμονή μας (στη F1), αλλά περισσότερο έχει να κάνει με τις αθλητικές αξίες, την πολιτική επιρροή και άλλα παρόμοια. Στο παρελθόν, τα έχουμε δει όλα αυτά, αλλά από την πλευρά μας, υπάρχει ένα σαφές όριο στο τι μπορούμε να αποδεχθούμε.

Ο Mateschitz προσπαθεί με το δικό του τρόπο να πιέσει την ομοσπονδία, αφού οι δυνατές και οικονομικά υγιείς ομάδες αποτελούν πλέον μειοψηφία στο grid της Formula 1 και η φυγή της Red Bull θα αποτελούσε δυνατό χτύπημα στα συμφέροντα του σπορ. Από την άλλη πλευρά, έχω την αίσθηση πως οι πρωταθλητές ενεπλάκησαν σε μια μάχη που δεν μπορούν κερδίσουν και η οποία μόνο κακό μπορεί να κάνει στο προφίλ τους.

Η τελική απόφαση της FIA, εκτός του ότι μπορεί να αργήσει μήνες, υπάρχει και η περίπτωση να έχει διττή φύση. Τι εννοώ; Η Red Bull μπορεί κάλλιστα να δικαιωθεί σε ό,τι αφορά τη ροή καυσίμου προς το power unit, όμως η τιμωρία να παραμείνει και η ομάδα να αναγκάζεται να συμμορφωθεί από εδώ και πέρα με τις συμβουλές τις ομοσπονδίας, τις οποίες αγνόησε επανειλημμένα στη Μελβούρνη.

Παρά τα προβλήματα, ο Mateschitz δηλώνει σίγουρος πως η Red Bull θα επανακάμψει στους επόμενους αγώνες. Αυτή τη στιγμή, τόσο η ομάδα, όσο και η Renault, δουλεύουν πυρετωδώς για να λύσουν τα προβλήματα και να βελτιώσουν την απόδοση power unit και μονοθεσίου, με σκοπό να φτάσουν την Mercedes πριν αυτή ξεφύγει βαθμολογικά.

Δουλεύουμε όλο το εικοσιτετράωρο με το συνεργάτη μας τη Renault και θα κάνουμε ένα ακόμη μεγάλο βήμα τις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες. Απομένουν 18 αγώνες και θα επιστρέψουμε (στην κορυφή).