Ισορροπημένη διατροφή για παιδιά

diatrofi600_148556_915425

Γνωρίζατε ότι μια ελλιπής διατροφή μπορεί να συμβάλει στην καθυστέρηση της σωματικής ανάπτυξης ενός παιδιού; Γι’ αυτό και παιδική ηλικία είναι μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδος για τη σωστή σωματική και ψυχική ανάπτυξη του ανθρώπου.
Οι κακές διατροφικές επιλογές, λόγω της αυξημένης ενέργειας και της ποσότητας ζάχαρης που περιέχουν, επηρεάζουν το βάρος και την υγεία των δοντιών στα παιδιά, ενώ θέτουν το παιδί σε κίνδυνο για την ανάπτυξη μακροπρόθεσμων προβλημάτων υγείας.
Η ισορροπημένη διατροφή, που περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων από όλες τις κατηγορίες, μπορεί να προσφέρει στο παιδί τα θρεπτικά συστατικά και την ενέργεια που είναι απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξη και διατήρηση της υγείας του.

Το παιδί και ο έφηβος χρειάζεται ενέργεια και θρεπτικά συστατικά προκειμένου να:

• διατηρήσει τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού
• αναπληρώσει τις καθημερινές ‘φθορές’ με παραγωγή νέων κυττάρων
• αντεπεξέλθει στις καθημερινές σωματικές δραστηριότητες
• αναπτυχθεί
• δημιουργήσει αποθέματα στον οργανισμό για διάφορα θρεπτικά συστατικά

Η λογική χρήση του αλατιού και η μείωση της κατανάλωσης γλυκισμάτων είναι εξίσου σημαντική με την έντονη άσκηση και την αυξημένη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών.

Οι παρακάτω τροφές συνιστάται να περιλαμβάνονται στην καθημερινή διατροφή του παιδιού:

• Ομάδα γάλακτος (γάλα, γιαούρτι)
• Ομάδα κρέατος (κρέας, ψάρι, πουλερικά, αυγά, τυριά κ.α.)
• Ομάδα ψωμιού (ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, κ.α.)
• Ομάδα λαχανικών και φρούτων
• Ομάδα λιπών και ελαίων (λάδι, βούτυρο, μαργαρίνη, κ.α.)

Αναλυτικότερα, οι παρακάτω συστάσεις αποτελούν έναν καλό οδηγό για την καθημερινή διατροφή του παιδιού, κατά μέσο όρο μέσα στην εβδομάδα:

  • μια μικρή σαλάτα σε κάθε γεύμα, μαγειρεμένα λαχανικά ή χορτόσουπα
  •   2-4 φρούτα την ημέρα (ωμά, πολτοποιημένα, ως χυμό ή κομπόστα)
  • 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα (γάλα, τυρί, γιαούρτι, κρέμα)
  • 1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια
  • 2 φορές την εβδομάδα ψάρι
  • 3-4 αυγά
  •  1-3 φορές κρέας και κοτόπουλο
  • ελαιόλαδο για όλες τις χρήσεις
  • ανάλατους ξηρούς καρπούς για μικρογεύμα