Το ηλεκτρονικό εισιτήριο μέχρι τον Ιούνιο

ilektroniko eisitirio

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο για τα μέσα μεταφοράς θα μπει σε έξι μήνες στη ζωή μας. Αυτός είναι ο τρόπος που αποφασίστηκε πως είναι ο καλύτερος για να παταχθεί η λαθρεπιβίβαση, να τονωθούν τα οικονομικά των αστικών συγκοινωνιών και να αυξηθούν τα έσοδα του κράτους.

Οι έλεγχοι που γίνονται, δείχνουν ότι συνεχίζεται η λαθρεπιβίβαση. Επιπλέον, το τραγικό περιστατικό του περασμένου Αυγούστου στο Περιστέρι με το θανάσιμο τραυματισμό του 19χρονοου Θανάση Καναούτη είναι ένας ακόμα λόγος για  να ξεκινήσει η χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και οι μπάρες.

Μέχρι τον Ιούνιο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο που αφορά στα Μ.Μ.Μ. Σε διάστημα έξι μηνών θα έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους του Μετρό, του ΗΣΑΠ αλλά και στα λεωφορεία οι ειδικές μπάρες που θα εξασφαλίζουν την είσοδο μόνο σε περίπτωση που ο επιβάτης κατακυρώσει το αντίτιμο του εισιτηρίου με τη νέα ηλεκτρονική κάρτα.

Ο τρόπος χρήσης της ηλεκτρονικής κάρτας

Η κάρτα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου  θα μπορεί να «γεμίζει» είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω κινητού τηλεφώνου με SMS. Μόνο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με SMS, ενώ σε περίπτωση ελέγχου θα επιδεικνύουν τα κινητά τους, αναφέρει το δημοσίευμα.

H κάρτα κομίστρου θα μπορεί να χρησιμοποιείται συνέχεια, καθώς θα επαναφορτίζεται με πίστωση ίσης χρηματικής αξίας.

Για την ακύρωση των εισιτηρίων θα υπάρχει ψηφιακό, τερματικό μηχάνημα στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, ενώ στο Μετρό και στον ηλεκτρικό θα «χτυπάνε» την κάρτα τους τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των σταθμών. Με ειδική φορητή συσκευή θα γίνονται οι έλεγχοι ων εισιτηρίων. Η συσκευή θα διαπιστώνει την εγκυρότητα και την πιστωτική επάρκεια της «έξυπνης κάρτας».

Ο  εξοπλισμός του έξυπνου εισιτηρίου θα περιλαμβάνει αυτόματα μηχανήματα πώλησης, φορητά τερματικά, εξοπλισμό έκδοσης, πώλησης και επαναφόρτισης, πύλες εισόδου και εξόδου, επικυρωτικές συσκευές και εξοπλισμό οχημάτων και κινητές συσκευές ελέγχου.

Οι τιμές των ηλεκτρονικών εισιτηρίων

Η τιμή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου των αστικών διαδρομών θα διαχωρίζεται σε ζώνες. Αυτό σημαίνει ακριβότερα εισιτήρια για τα προάστια και φτηνότερα για τις κεντρικές συνοικίες.

Σύμφωνα με το σχέδιο:
«Πολλαπλό»: Έξυπνη κάρτα χωρίς μικροεπεξεργαστή, στην οποία θα αποθηκεύονται, για παράδειγμα, χρηματική αξία, χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων.
«Κάρτα»: Έξυπνη Κάρτα με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, όπως απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας. H «Kάρτα» θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες, ετήσιες κάρτες και ελευθέρας.

Mε τα δύο νέα εισιτήρια θα μπορούν να συνδυασθούν μετακινήσεις τόσο με ποσοτικά (π.χ. δέκα μετακινήσεις) όσο και με χρονικά κριτήρια (π.χ. εβδομαδιαίο) ή ακόμη και με πιστωτικές χρήσεις (π.χ. μετακινήσεις αξίας 50 ευρώ).