Έκθεση Γενεύης 2014: Honda Type R Concept

Honda Civic Type R ConceptΤο το Type R Concept παρουσιάστηκε από την Honda στην έκθεση της Γενεύης. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες το πρωτότυπο εκφράζει τη στυλιστική και σχεδιαστική κατεύθυνση της πολυαναμενόμενης έκδοσης παραγωγής, η οποία θα παρουσιαστεί το 2015. Το τολμηρό και επιθετικό στυλ του προδίδει τις ισχυρές επιδόσεις για τις οποίες φημίζεται το Type R. Το πρωτότυπο είναι βαμμένο σε κόκκινο χρώμα με χρυσαφί λεπτομέρειες, μία απόχρωση που δημιούργησε αποκλειστικά για το συγκεκριμένο όχημα.

Σύμφωνα με την ομάδα σχεδίασης της Ιαπωνικής εταιρίας, πρόκειται για ένα “αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο” και όχι για την έκδοση υψηλών επιδόσεων ενός αυτοκινήτου δρόμου. Το νέο Type R σηματοδοτεί μία νέα εποχή για τη μάρκα, ως το πιο extreme Civic Type R όλων των εποχών. Το λείο και αεροδυναμικό προφίλ του δηλώνει ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο επικεντρωμένο στη λειτουργικότητα και τις επιδόσεις, διατηρώντας όμως την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου δρόμου και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του Type R. Φορά LED φωτιστικά σώματα, ακόμη και LED στη πίσω αεροτομή, με τα εμπρός και πίσω φτερά μα έχουν διευρυνθεί για να χωρέσουν φαρδιά ελαστικά, ενώ έχουν ενσωματωθεί αεραγωγοί για βελτιστοποίηση της ροής αέρα.
Φορά επθετικό bodykit το οποίο έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να παράγει αρκετή κάθετη αεροδυναμική πίεση. Το εμπρός σπόιλερ είναι σχεδιασμένο για πρόσθετη αεροδυναμική πίεση, τα κάθετα πλαϊνά φτερά και το σχήμα του εμπρός προφυλακτήρα βοηθούν στη μείωση της αντίστασης και στον έλεγχο της ροής αέρα γύρω από τα εμπρός ελαστικά. Μία κόκκινη λωρίδα που διατρέχει την εμπρός αεροτομή τονίζει το χαμηλό και φαρδύ στήσιμο του Type R.

Το σχήμα και η γωνία της διπλής πίσω πτέρυγας προσφέρει πρόσθετη αεροδυναμική πίεση, αποτέλεσμα παρατηρήσεων από εκτενείς δοκιμές στην πίστα. Τη σχεδιαστική φιλοσοφία αναδεικνύουν ζάντες 20 ιντσών, με κόκκινη στεφάνη, ορατές κόκκινες δαγκάνες φρένων και μία αστραφτερή κόκκινη λωρίδα που εκτείνεται κατά μήκος του κάτω μέρους του εμπρός σπόιλερ. Τέτοια χαρακτηριστικά επιτείνουν την επιθετική εμφάνιση που υπόσχεται μία ενθουσιώδη οδηγική εμπειρία με το Type R.

Ο σχεδιασμός και η διαμόρφωση του νέου Concept έγινε στην Ευρώπη με την ομάδα στο R&D κέντρο της Honda στο Swindon, Βρετανία. Η ομάδα σχεδίασης ήταν σε συνεχή επαφή με τους υπεύθυνους παραγωγής, στην προσπάθειά τους να υλοποιήσουν τη σχεδιαστική φιλοσοφία του πρωτοτύπου.

Μηχανικά φορά τον 2,0-λιτρο VTEC TURBO EURO 6 κινητήρα απόδοσης τουλάχιστον 280 ίππων. Η Honda συλλέγει δεδομένα για το Type R μέσω του αγωνιστικού της στο WTCC, έχοντας ως στόχο να κάνει το νέο Civic Type R το ταχύτερο μπροστοκίνητο μοντέλο που έχει σημειώσει χρόνο στο Nurburgring.