Είσαι άνθρωπος της τελευταίας στιγμής..; Άραξε και απόλαυσέ το

Δεν είναι λίγοι εκείνοι, κυρίως φοιτητές ή άνθρωποι που δουλεύουν στο σπίτι τους, που λόγω ανοργανωσιάς ή έμφυτης τάσης, προτιμούν να δουλεύουν νύχτα. Είναι οι λεγόμενοι νυκτόβιοι που ξυπνάνε όταν οι άλλοι κοιμούνται και κοιμούνται όταν η πλάση ξυπνάει.

Έχουν φτάσει μεσάνυχτα, οι δείκτες του ρολογιού αρχίζουν να «τρέχουν» με αφύσικη ταχύτητα και ένα αίσθημα πανικού αρχίζει να σε κατακλύζει.

Το μυαλό σου, σε κατάσταση σύγχυσης και μη παραγωγικής υπερδιέγερσης από την υπερκατανάλωση καφεΐνης έχει κολλήσει και εσύ το μόνο που σκέφτεσαι είναι το αίσθημα ελευθερίας που θα νιώσεις όταν κλείνοντας τον υπολογιστή θα σπεύσεις να χωθείς κάτω από τα σκεπάσματα, βυθιζόμενος στην αγκαλιά του Μορφέα, ικανοποιημένος που υπερέβαλλες εαυτόν και τα κατάφερες ακόμη μία φορά.

Ωστόσο, η ώρα περνάει κι εσύ έχεις ακόμη δουλειά να κάνεις, η οποία δεν πρόκειται να γίνει ως διά μαγείας από μόνη της.

Ειδικοί συνιστούν πως αυτό που πρέπει πρώτα απ’ όλα να κάνει κανείς είναι να ελέγξει τις συναισθηματικές φορτίσεις και ανισορροπίες που προκαλεί το στρες και η πίεση από τη μία και η αίσθηση της απελευθέρωσης που σε περιμένει το πρωί από την άλλη.

Αυτές οι ψυχολογικές κρίσεις είναι οι πρώτες που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Και η συνταγή για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή τους είναι η εξής: φαγητό, ποτό και εστίαση της προσοχής.

Το πρώτο που έχεις να κάνεις είναι να ηρεμήσεις. Ας υποθέσουμε πως σου απομένουν επτά ώρες μέχρι τη λήξη της προθεσμίας αυτού που πρέπει να παραδώσεις. Συγκεντρώσου και κατάστρωσε ένα σχέδιο του πώς θα τα καταφέρεις. Αν δυσκολεύεσαι βγες για ένα δεκάλεπτο περίπατο, ο οποίος θα σου δώσει ενέργεια για αυτό που σε περιμένει.

Προσπάθησε να μην επιτρέψεις στον εαυτό σου να παρασυρθεί και να χάσει χρόνο ασχολούμενος με άλλα άσχετα πράγματα όπως το σερφάρισμα στο διαδίκτυο.

Ετοίμασε ένα γενναίο μπολ με δημητριακά ή αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς που θα σου προσφέρουν υδατάνθρακες, βοηθώντας έτσι στην σταδιακή απελευθέρωση ενέργειας.

Μην διανοηθείς να καταναλώσεις ενεργειακά ποτά, διότι μόνο κακό μπορούν να σου κάνουν. Θα σου επιφέρουν ταχεία κορύφωση και πτώση της ενέργειάς σου με αποτέλεσμα μετά από λίγη ώρα να μείνεις να κοιτάς το ταβάνι ανίκανος να κάνεις το παραμικρό.

Αν χρειάζεσαι να πιεις κάτι, τότε προτίμησε έναν ελαφρύ καφέ ή ένα άλλο ποτό που δεν θα σε έχει «ξεζουμίσει» από την ενέργειά σου 40 λεπτά αργότερα.

Τέλος, χώρισε τις ώρες που σου απομένουν σε ξεσπάσματα ενεργητικότητας συνοδευόμενα από σύντομα διαλείμματα ξεκούρασης και ανασυγκρότησης.

Άλλωστε έχει αποδειχθεί ότι η περισσότερη δουλειά βγαίνει στο 20% του συνολικού χρόνου που έχεις στη διάθεσή σου…